Jebel Saghro

Do Nkob jsem na motorce dorazil brzy odpoledne, a tak jsem ještě vyrazil na malý okruh. Z okruhu se nečekaně vyklubala projížďka kaňony v pohoří Sarhro, které byly vyzdobeny neuvěřitelnými skalními útvary vulkanického původu. Jedním údolím jsem vyjel nahoru, pak přes sedlo a druhým údolím zase dolů, celkem asi 45 km. K některým skalním útvarům jsem musel po úzké kozí pěšince, k jiným vedla nově postavená cesta. Jak se později ukázalo, cesta byla vystavěná k novému dolu na měď. Zapadalo slunce, a tak jsem se vyřádil s foťákem. Zelená políčka kontrastovala s okrovými skalami a skalní útvary měly krásné večerní osvětlení. Za setmění jsem se vrátil zpátky před Nkob, kde bylo luxusní ubytování v kasbahu Auberge Bassou. K večeři jsem měl, jak jinak, výborný tajine. Nějaký starší Francouz se rozplýval nad mojí motorkou a pak z něj vypadlo, že jezdil 20let motokros a měl také motorku CCM.

Ráno hned s prvním sluncem jsem byl na cestě. V N´Kob natankovat a hurá na další přejezd přes Jebel Sarhro. Vystoupal jsem serpentinami na hřeben, kde byly dole v údolí další krásné skalní útvary. Na další cestě jsem projel kolem prastarého kazbahu (opevněný dům) v horách a překročil jsem sedlo 2035 m n.m. Pak jsem se napojil na nově postavenou pistu. Na té jsem byl už včera večer. Jak jsem po chvíli zjistil, byla postavená jen kvůli novému povrchovému dolu na měď. U dolu jsem novou cestu zase opustil a přes sedlo 1869 m n.m., kolem vysílače, jsem přejel do opuštěné části pohoří. Dalších 30 km jsem se motal vyprahlými a prázdnými kaňony, až jsem sklesal k řece Oued Dades v Ait-Ridi.